Kuidas reklaam mõjutab

Print


Reklaam piirab meid igal pool: teleris, raadios, trükimeedias, internetis, tänavapildis. Kõikjalt kõlab: „Vali see toode, vali see teenus“, „Sul läheb seda kindlasti vaja“, „See muudab Su elu täielikult“ jne. Reklaamitegijad üle kogu maailma mõtlevad iga päev välja uusi reklaame, et veenda Sind selles, et just see või teine toode ja teenus on Sulle parim. Sellised sõnumid võivad meieni jõuda ilma, et seda alati tajuksime.

Järjest luuakse juurde uusi reklaamikanaleid. Kindlasti oled märganud reklaamikandjat ühissõidukis, kus videoklipp tutvustab ühe või teise toote võrratuid omadusi.
Lisaks üleskutsetele („Osta uus nutitelefon!“, „Ole moodne!“) võidakse reklaamiga soovida kujundada Sinu hoiakut. Näiteks panna Sind märkama üht või teist kaubamärki, suhtuma reklaamitavasse firmasse hästi, tekitada Sinus huvi mõne uue toote vastu jne.

Reklaamil võib olla märgatav mõju. Kui seisad näiteks poes ega tea, millist toodet osta, valid tõenäoliselt tuttava toote, mille hiljutine reklaam Sulle meelde jäi, kuna ajas Sind näiteks kõvasti naerma.             

Pea meeles!

  • Kõikide kommertsreklaamide eesmärk on teenida kasumit ja saada juurde tarbijaid. Reklaam on õng ja Sina oled kala.
  • Püüa olla sama kaval ja tark nagu reklaamitegija. Mõtle järele, miks Sul peaks parasjagu reklaamitavat asja vaja minema. Kas ainult sellepärast, et see on parim, nagu reklaam ütleb, või on Sul seda ka tegelikult vaja?
  • Tunne reklaaminduse eesmärki, oska reklaami sõnumit läbi näha.
  • Vaata reklaami kriitilise pilguga. Reklaamides on kõik inimesed piltilusad ja naeratavad, kõik tooted võrratult maitsvad, kõige paremad või ainulaadsed. Mõtle, kas päriselus kõik alati sädeleb ja särab.  Kas mõni toit, jook, riideese, nutitelefon, kõnepakett või muu saab olla Sulle parim?
  • Vaata reklaami kui filmi: jälgi, kuid ära samastu reklaamitegelastega.