Arvete piiramine

Print

Telefoniarvete kontrolli all hoidmiseks tuleb Sul sõlmida eraldi leping. Üks võimalus on määrata igakuine summa, millest suurem ei tohi Sinu kuutasu olla, ja tellida vajadusel teavitusteenus, kui teatud kõnelimiit või andmesidemaht on täitunud. Selline teenus on näiteks saldoteavitus, saldostopp vms.

Kui telefoni kasutab Sinu laps, siis võiksid tellida ka eritasulistele telefoninumbritele helistamise piiramise teenuse. Sellega välistad tasulistele telefoninumbritele helistamise ja ootamatult suured arved.

Lisaks eritariifsetele kõnedele saab laps tekitada suured arved ka mobiilse interneti kasutamise ja sisuteenustega. Räägi nendest ohtudest lapsega ja uuri oma mobiilsideoperaatorilt teenuste piiramisvõimalusi.

Enne mõne eelpool toodud piiramisteenuse tellimist tutvu hoolikalt teenuse tingimustega. Selgita välja, kuidas operaator kontrollib piirsumma täitumist. Kui kontroll toimub kord päevas, mitte reaalajas, võib tegelik arve kujuneda seatust suuremaks.

Uuri kindlasti piiramisteenuse maksumust. Osal mobiilsideoperaatoritel on teenusega liitumine tasuta, kuid teenusel on kuutasu või eraldi hind näiteks sõnumiga teavitamisel.

Ära aja segamini krediidilimiidi ja telefoniarve kontrolli all hoidmise teenust. Kuna tasud operaatorile helistamise ja muude teenuste eest alles pärast teenuste kasutamist, on operaator kehtestanud teatud rahalise piirmäära ehk krediidilimiidi, milleni ta võimaldab Sul teenuseid kasutada enne arve tasumist. Krediidilimiidi suuruse määrab operaator lepingu sõlmimisel.

Loe hoolega, mis on krediidilimiidi kohta kirjas Sinu telefoniteenuse osutamise lepingus. Pead ise jälgima, et Sa krediidilimiiti ei ületaks. Krediidilimiidi suuruse muutmiseks pöördu operaatori poole, kelle nõusolekul on võimalik limiiti nii suurendada kui vähendada.

Kui ületad krediidilimiiti, on operaatoril õigus Sulle teenuse osutamist piirata, kui ta peab seda vajalikuks, kuid see pole kohustuslik.

Kui midagi jääb krediidilimiidi suuruse ning sellega seotud õiguste ja kohustuste juures arusaamatuks, küsi operaatorilt selle kohta lisainfot.

Operaator ei jälgi krediidilimiidi ületamist reaalajas, mistõttu Sa ei pruugi piirmäära ületamise kohta alati teadet saada ja saad teenust edasi kasutada. See võib kergesti juhtuda välisriigis tehtud kõnede ja kasutatud teenuste puhul.

Pea meeles!
  • Tasu telefoniarve maksetähtajaks, et vältida hilisemaid probleeme.
  • Kui Sa oled sideteenuse eest tasumisega hilinenud üle 14 päeva, on operaatoril õigus teenuse osutamist piirata. Üldjuhul ei saa Sa siis välja helistada, välja arvatud hädaabikõned, kuid saad vastata sissetulevatele kõnedele.
  • Kui tead, et Sa ei suuda oma arvet tasuda, siis võta viivitamatult ühendust oma operaatoriga ja selgita probleemi.
  • Kui vaidlustad sideteenuse tasu suuruse enne maksetähtpäeva saabumist ja tasud õigeaegselt osas, milles Sa tasu ei vaidlusta, siis ei ole operaatoril õigust ka sideteenuse osutamist piirata.
  • Kui oled arve alusetult vaidlustanud, on operaatoril õigus nõuda viivist.
  • Kui oled sattunud juba suurematesse raskustesse, siis pöördu nõu saamiseks kohaliku omavalitsuse sotsiaaltöötaja või võlanõustajate poole.