Ehitus- ja remonditeenus

Print

Kõiki remonditöid tavaliselt ise teha ei osata, rääkimata suurematest ehitustöödest, samuti võib takistuseks olla ajapuudus. Seega on lahendus ehitus- ja remonditeenused tellida, järgides järgmisi nõuandeid.

Uuri firma tausta. Ehitus- ja remonditeenuste valdkonnas on rohkem probleeme just väikefirmadega, kes küsivad küll enamasti keskmisest turuhinnast vähem raha, kuid kellel jääb tihtipeale kvaliteetse teenuse osutamiseks oskusteabest ja võimsusest puudu.

Võrdle hindu ja tingimusi. Probleemide vältimiseks võta pakkumised vähemalt kahelt firmalt ja võrdle nende tingimusi.

Sõlmi korrektne leping. Kui oled teenusepakkuja välja valinud, siis sõlmi kindlasti kirjalik leping. Jälgi, et lepingupunktid oleksid üheselt arusaadavad mõlemale poolele. Kui lepingut pole, on probleeme hiljem keeruline kui mitte võimatu lahendada, ning abi võib saada vaid kohtust.

Lepingus peaks kindlasti olema kirjas teenuse müüja nimi või nimetus, registri- või isikukood, postiaadress ja sidevahendite numbrid, tellimuse esitamise kuupäev, tellimuse täitmise kuupäev, kokkulepitud tööde loetelu ja nende hind. Samuti peaks lepingus kokku leppima, mis saab juhul, kui lepingust kinni ei peeta (nt leppetrahv, viivis).

Kui tellimuse täitmine nõuab teenusepakkujast sõltumatutel asjaoludel lisakulutusi, siis on ta kohustatud tööde tellijat sellest teavitama. Kui ettevõte ei ole saanud tellijalt lisatöö tegemiseks kirjalikku nõusolekut, ei ole tal õigust nõuda lisatasu.

Ole tähelepanelik remondi- või ehitustöö tegemise ajal. Kui näed, et töö kipub venima, siis juhi sellele teenusepakkuja tähelepanu ja tuleta talle meelde tähtaega. Just seetõttu oleks mõistlik lisada lepingusse punkt leppetrahvi ja viivise kohta.

Kui töö on valmis, peaksid enne üleandmis-vastuvõtmisaktile allkirja andmist veenduma, et tehtu vastab Sinu soovidele.

Kui ehitus- või remonditöö on tehtud ebakvaliteetselt, on Sul õigus esitada teenusepakkujale pretensioon kahe aasta jooksul alates teenuse eest tasumisest.

Kehvasti tehtud töö eest saad nõuda teenuse hinna alandamist, puuduse tasuta kõrvaldamist või uue teenuse osutamist, kui see ei põhjusta teenusepakkujale ebamõistlikke kulusid või põhjendamatuid ebamugavusi, arvestades muu hulgas asja väärtust ja puuduse olemust. Teenusepakkuja võib töö parandamise asemel teha lepingutingimustele vastava uue töö. Kui tegemist on olulise lepingutingimusele mittevastavusega, siis saad lepingust taganeda ja nõuda teenuse osutamise eest tasutu tagastamist.

Pretensiooni pane kirja, mida ja kellelt tellisid, millised olid tähtajad ning kas nendest peeti kinni. Võimalikult täpselt kirjelda ka puuduse olemust ning seda, kuidas ja millal see ilmnes.

Kaupleja või teenusepakkuja peab pretensioonile vastama 15 päeva jooksul. Kui ettevõte ei ole nõus Sinu avaldust positiivselt lahendama, peab ta korraldama ekspertiisi.

Kui firma ei vasta Sinu pöördumisele või Sind ei rahulda firma vastus, saad ehitus- ja remonditööde puhul tarbijakaitseametisse pöörduda vaid siis, kui tegemist on teenuse osutamisega vallasasjade suhtes. Näiteks kui Sinu koju paigaldatakse Sinu tellimusel seadmeid, köögimööblit, uksi-aknaid, samuti juhul kui omandasid koos korteriostuga ka seadmed (kütteseadmed, köögitehnika vms).

Ehitusalaste puuduste ilmnemisel teavita ettevõtet neist hiljemalt kahe kuu jooksul alates tööde vastuvõtmisest. Juhul kui kaupleja keeldub tehtut parandamast ja Sul tuleb alustatud tööde lõpuleviimiseks leida uus firma, on otstarbekas fikseerida ehitus- või remonditööde hetkeseis sõltumatus ekspertarvamuses. Selleks on Sul võimalik vaidlusalustele ehitus- või remonditöödele tellida ehitusekspertiis mõnelt sõltumatult ekspertiisibüroolt.

Pea meeles!
  • Tarbijakaitseamet ei saa Sind aidata juhul, kui tegemist on kahe eraisiku vahelise vaidlusega. Sellisel juhul saad abi vaid kohtust.
  • Tarbijakaitseameti pädevusse ei kuulu kinnisasjale tehtavad ehitus- ja remonditööd, mis on käsitletavad ehitamisena ehitusseaduse tähenduses.