Kaebuse esitamine

Print

Kui ostetud kaubal ilmneb puudus või sa pole ostetud teenusega rahul, on Sul tarbijana õigus pöörduda esmalt pretensiooniga kaupleja või teenusepakkuja poole. Kui suulise kaebuse peale ei reageerita, esita pretensioon kirjalikult. 

Kaebuse võid esitada vabas vormis, kuid kindlasti märgi kaebusesse oma nimi ja kontaktandmed, kaebuse esitamise kuupäev, kaubal või teenusel esinev puudus ning omapoolne soovitav lahendus.

Kaupleja või teenusepakkuja on kohustatud kaebuse vastu võtma ja vastama Sulle kirjalikult 15 päeva jooksul.

Kui kaupleja või teenusepakkuja keeldub Sinu kaebust lahendamast või Sa ei ole nõus tema pakutud lahendusega, võid esitada avalduse vaidluse lahendamiseks tarbijavaidluste komisjonile.

Kui Sa pole komisjoni otsusega nõus, võid pöörduda maakohtusse. Sama võib teha ka vastaspool.

Kui Sa oled ostnud midagi teise Euroopa Liidu liikmesriigi e-kauplusest ja Sul on kaupleja suhtes tekkinud kaebus, mida omavahel lahendada ei õnnestunud, võid selle lahendamiseks kasutada ODR-platvormi. ODR-platvorm on uus elektrooniline keskkond, mille kaudu saab vahendada e-kauplejatega tekkinud kaebusi pädevale kohtuvälisele tarbijavaidlusi lahendavale üksusele. ODR-platvorm (Online Dispute Resolution ehk veebipõhine vaidluste lahendamine) asub aadressil http://ec.europa.eu/odr.

Pea meeles!
  • Kui Sa ei ole kindel, mida Sul on õigus nõuda, küsi enne kaebuse esitamist nõu tarbijakaitsespetsialistidelt.
  • Tarbijavaidluste komisjonis on kaebuste lahendamine tasuta.