Reisiostja õigused

Print

Isegi kui reisiostja teeb põhjalikku eeltööd, ei ole ta kaitstud probleemide eest. Reisi väljalennu aeg võib nihkuda, reisi hind muutuda ning sihtkohas ei pruugi kõik vastata eelnevalt kokkulepitule. Lisaks on Eesti turismiturgu viimastel aastatel kummitanud reisifirmade maksejõuetused.  Tarbija saab teatud riske maandada reisikindlustuse abiga, kuid peamiseks abimeheks kriitilises olukorras on siiski oma õiguste tundmine.

Siit rubriigist leiad infot oma õiguste kohta järgmistes olukordades:

Kaebuse esitamine
Kaebus tuleb esitada firmale, kellelt Sa reisi ostsid, ja kaebuse peaks esitama kohe, kui probleemid ilmnevad.  Kui reisi vältel ei ole võimalik kaebust esitada, tee seda viivitamatult pärast reisilt naasmist. Kaebusesse märgi:
  • millist teenust ja millisest firmast tellisid;
  • millised olid lepingutingimused ja kas neist peeti kinni;
  • millised puudused ja probleemid reisil tekkisid, nende ilmnemise kuupäev ja olemus;
  • millist lahendust soovid (nt kahjude hüvitamine). 

Tarbijakaitseametisse esita kaebus siis, kui Sa ei saa reisifirmalt oma kirjalikule kaebusele vastust või pakub firma Sulle lahendit, millega Sa nõus pole.