Üksikud reisiteenused

Print

Üksikud reisiteenused on teenused, mida tarbija ei osta paketina, vaid eraldi kas iseseisvalt internetist või reisiettevõtjalt (nt ainult lennu- või laevapiletid, ainult majutus).

Tea, et kui ostad reisiettevõtjalt üksikuid reisiteenuseid, ei saa neid probleemide korral reisifirma tagatisest hüvitada. Tagatist saab kasutada üksnes pakettreisilepingutest tulenevate kohustuste täitmiseks, selle eest korraldatakse reisiettevõtja maksejõuetuse korral vajadusel pakettreisil olijate kojusõit ja hüvitatakse reisita jäänud tarbijatele ettemaksud.

Lennupiletite või muude üksikute reisiteenuste ostmisel reisiettevõtjalt pead saama e-pileti või kinnituse. Vastasel juhul võta ühendust reisiteenuse osutajaga ja uuri, kas broneeringud kehtivad ja kas nende eest on makstud.

Regulaarlendudele piletite soetamise põhitõed
  • Regulaarlendude broneeringud tuleb piletiks vormistada piiratud aja, enamasti 24−72 tunni jooksul. Mida madalam hind, seda kiiremini tuleb broneeritud kohad välja osta. Mõne sooduskampaania ja lennufirma puhul ei saagi lendu broneerida, vaid tasuda tuleb kohe.
  • Odavate lendudega ei ole kunagi nii, et näiteks novembris tehakse broneering ja pilet tuleb veebruaris. Vaid suhteliselt kõrged ja paindlike tingimustega hinnad võimaldavad broneeringut pikemalt hoida, sedagi üksnes eeldusel, et konkreetsetel lendudel on veel piisavalt vabu kohti.
  • Veoleping ja lennufirma vastutus hakkavad kehtima pileti väljastamishetkest. Seni on lennufirmal õigus hindu muuta või broneering tühistada.
  • Seda, kas broneering on vormistatud piletiks, saad reisija nime ja broneeringukoodi alusel kontrollida lennufirma kodulehel või ühel kolmest suurtele rahvusvahelistele broneerimissüsteemidele kuuluvast veebisaidist: www.checkmytrip.com (Amadeus, Eestis enim levinud), www.viewtrip.com (Galileo, samuti Eestis kasutusel) või www.virtuallythere.com (Sabre, võib olla kasutusel, kui pilet on ostetud väljastpoolt Eestit).
  • Ülaltoodud allikatest saad ka infot lendude kellaaegade, terminalide, võimalike vahemaandumiste, lende tegelikult opereeriva lennufirma, toitlustuse, reserveeritud istekohtade, lennukitüüpide jm kohta. Lisaks võib seal olla teavet hotelli- ja autorendi broneeringute kohta, kui need on tehtud samas broneerimissüsteemis.
  • Lennupileti number koosneb kolmekohalisest lennufirma koodist, millele järgneb kümnekohaline arv, näiteks 960 1234567890. Kui ühel piletil on üle nelja lennu, siis järgneb sidekriipsuga veel kaks numbrit, näiteks 960 1234567890-52. Estonian Airil algab lennupileti number alati 960, Finnairil 105 ja Lufthansal 220-ga.
  • Piletivabad lennufirmad on eelkõige odavlennufirmad, kes nõuavad alati kohe lennu eest tasumist. Sel juhul saad broneeringukinnituse alles pärast makse tegemist ja sellest piisab lennule registreerimiseks.
  • Broneeringu ega piletinumbri varjamine pole ühegi ausa müüja huvides. Regulaarlendude puhul saad seda infot alati vähemalt ühest ülalviidatud allikast reaalajas kontrollida.
  • Lennule saad end registreerida (check-in) nime ja broneeringukoodi ja/või piletinumbri alusel. Tea, et lennujaamas lennule registreerimise eest võib mõni lennufirma küsida lisatasu, samas ei pruugi mõne marsruudi puhul olla võimalik internetis lennule registreeruda (sel juhul lisatasu ei võeta). Sinu soovil ja nõusolekul võib Sind internetis lennule registreerida ka piletimüüja, sellega võib aga kaasneda teenustasu.
  • Lennu ülebroneerimist pole võimalik ühelgi vahendajal näha. Vajadus ülebroneeringu tõttu kedagi lennust maha jätta saab selguda alles lennujaamas enne väljumist. Sellisel juhul on Sulle reisijana (vähemalt Euroopa Liidu piires, aga enamasti ka mujal) ette nähtud rahaline hüvitis, alternatiivse lennuvariandi pakkumine sihtkohta ja hoolitsus.