Tarbimiskeskkonna arengu konverents 2018

Print

Tarbijakaitseamet, Eesti Kaubandus-Tööstuskoda ja Euroopa Komisjoni Eesti esindus korraldavad seitsmendat korda tarbimiskeskkonna arengu konverentsi, mille kesksed teemad sel aastal on geoblokeeringu piiramine, tarbijate usalduse võitmine, tellimuslõksud, võltsarvustused ning reklaam erinevates sotsiaalmeedia kanalites. Konverents toimub 1. juunil Tallinnas SpaceX keskuses aadressil Keevise 6. Konverentsi juhib Madis Kimmel.

Konverentsi päevakavaga saab tutvuda SIIN.

Asukohapõhise tõkestuse ehk geoblokeeringu piiramine on oluline samm, mis suurendab inimeste valikuvabadust ning hoogustab e-kaubandust. Ent turu laienedes tuleb järjest rohkem arvestada sellega kaasnevate probleemide ja ohtudega nii tarbija kui ettevõtja seisukohast. Võimalustega kaasnevad suurem vastutus ja usaldus. Tänavusel konverentsil kõneleme muuhulgas teemadel, mis võidetud usaldust lõhuvad, näiteks tellimuslõksud ja võltsarvustused. Paljudes Euroopa riikides on need levinud probleemid, mis tarbijaid mõjutavad. Millised mõjurid on aga Eestis aktuaalsed? Järjest rohkem ettevõtjaid on muutnud enda reklaamistrateegiat ning kasutavad nüüd mõjutajaid, olgu need blogijad, vlogijad või instagrammijad. Erinevates riikides on need reklaamikanalid juba reguleeritud, loodud juhend või välja kujunenud hea tava. Kuidas on lood Eestiga? Kas turg on valmis ise häid praktikaid rakendama või oodatakse riigipoolset sekkumist?

Konverentsi avab majandus- ja taristuminister Kadri Simson ning avakõne peab Euroopa Komisjoni digitaalse ühtse turu eest vastutav asepresident Andrus Ansip. Geoblokeeringu piiramise kasuteguritest, eesmärkidest ja murekohtadest arutavad koos ettevõtjatega Signe Kõiv ja Madis Ehastu. Oma kogemusest tellimuslõksude ja võltsarvustustega räägivad Lars Arent Taani EL tarbija nõustamiskeskusest ja Vice meedia ajakirjanik Oobah Butler. Seejärel peatub Kristjan Raude teemal, kuidas tulevikus tarbijate usaldust võita ning päeva lõpetame kõneldes uutest turunduskalitest ja – kultuurist. Teiste seas jagavad oma kogemusi Boost Yourself loojad Teet Torim ja Sven Nuum, Tarbijakaitseameti Reklaaminõukoja esimees Olav Osolin ning blogijad Merilin Taimre ja Brigitte Susanne Hunt.

Konverentsil soovime:

  • avada geoblokeeringu piiramise eesmärke ja kasutegureid;
  • uurida, kuidas luua usalduslik suhe ettevõtja-tarbija vahel;
  • kõnelda tellimuslõksudest ja võltsarvustustest;
  • heita pilk uutele reklaamikanalitele ja arutada, kust läheb piir reklaami ja isikliku kogemuse vahel;
  • arutada teemal, kas tarbijat peaks valgete kinnastega kohtlema või peaksime panustama rohkem nende otsustusvõimele.

Konverents on eesti ja inglise keeles sünkroontõlkega. 

Konverentsi korraldust puudutavates küsimustes palume pöörduda:

Anne-Mai Helemäe, anne-mai [dot] helemae [at] tarbijakaitseamet [dot] ee .