Reklaam sotsiaalmeedias

Print
60% reklaamist moodustab sotsiaalmeedia reklaam. Tundub üllatav? Tihti on reklaam sotsiaalmeedias peidetud nii, et reklaampostitus tundub tavalise postitusena. Reklaami tajutakse rohkem klassikalisel moel ehk televisioonis ja ajalehes, kuid kui reklaam ilmub Facebooki või Instagrami uudistevoos, siis paljud ei erista seda tavalisest postitusest.
 
Viimastel aastatel on järjest rohkem ettevõtteid hakanud tegema koostööd nn „sotsiaalmeedia mõjutajatega“ (social media influencers). Nendel inimestel on sotsiaalmeedia kontol palju jälgijaid, kes jagavad nendega samasid huvisid või kelle tegemised lähevad teistele korda. Kui mõjutaja teeb koostööd ettevõttega, siis kajastab ta tasu või tasuta asjade eest firma tooteid või teenuseid. Sellist reklaami on tihtipeale keeruline tuvastada, kuna see on korralikult märgistamata ning mõjutaja jälgija võtab teda pigem juba sõbra, mitte aga makstud reklaamikanalina. 
 
Kui oled ise sotsiaalmeedias aktiivne ning sinu poole pöörduvad ettevõtjad koostöö sooviga, siis soovitame:
  • ole aus ja läbipaistev; 
  • kui teed mõnele tootele või teenusele reklaami, siis pane selgelt kirja, kes on selle reklaami taga, kelle tooteid või teenuseid reklaamitakse;
  • märgista, et tegemist on reklaamiga. Selleks kasuta teemaviiteid ehk hashtage nagu #reklaam #koostöö või inglise keeles #ad, #cooperation, #spon, #partnership.